Krakowski Szybki Tramwaj - Przystanek Politechnika

projekt 2007/2008, realizacja 2008

Założeniem koncepcji przestrzennej budowy przystanków podziemnych Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w Krakowie - przystanku Dworzec Główny Tunel i przystanku Politechnika było usprawnienie i powiązanie komunikacyjne (możliwość łatwego dostępu do alternatywnych środków transportu w ramach Krakowskiego Centrum Komunikacyjnego).

Jednocześnie realizacja przystanków dała pretekst do stworzenia nieobecnych dotychczas w przestrzeni miejskiej Krakowa wnętrz komunikacji zbiorowej o wysokiej jakości estetycznej i funkcjonalnej.

Stało się to możliwe poprzez dbałość o elementy wyposażenia przystanków, zastosowanie trwałych i estetycznych materiałów oraz elementów odpornych na działanie czasu.

Czytelny system informacji wizualnej podróżnych, w powiązaniu z najnowszymi systemami teleinformatycznymi pozwolił uzyskać efekt ciekawej, nowatorskiej przestrzeni komunikacyjnej, stanowiącej krakowską alternatywę metra.

Architektura:

  • Agencja Architektoniczna Centrum sp. z o.o.
    • arch. RYSZARD FRANKOWICZ
    • arch. BARBARA BATOR
    • arch. JOANNA JANIK
    • arch. AGNIESZKA WILCZAK
    • arch. AGNIESZKA STĘPIEŃ
    • arch. MACIEJ ŻYCZKOWSKI

Konstrukcja i projekty branżowe:

  • MP Mosty sp. z o.o.

Wykonawca:

  • konsorcjum firm:
    • Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A.
    • Budostal 5 S.A.
    • MP Mosty sp. z. o.o.

Inwestor:

  • Agencja Rozwoju Miasta S.A.